گواهینامه ایزو - اخذ ایزو

گواهینامه ایزو - اخذ ایزو

دریافت گواهینامه ایزو مستلزم آگاهی کامل متقاضی اخذ ایزو از اعتبار شرکت گواهی دهنده می باشد. متقاضی ایزو اصل بایستی شرکتهای صادر کننده گواهینامه ISO را ابتدا شناسایی و حتما حتما قبل از همکاری اصالت شرکت صادر کننده ایزو را بررسی نماید. چون همه شرکت های صادر کننده گواهی نامه ایزو ISO مدعی هستند که دارای بالاترین سطح اعتبار هستند و حتی سایر شرکت های صادر کننده گواهینامه ایزو را متقلب و کلاهبردار می دانند و فقط خود را معتبرترین مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو در ایران می دانند.

 

نحوه شناسایی و تشخیص اصالت شرکت صادر کننده گواهی ایزو

جهت شناسایی و تشخیص اینکه یک شرکت مدعی صادر کننده گواهینامه ایزو اصالت دارد یا نه، کافیست این مطلب را با دقت مطالعه نموده و یا اگر وقت مطالعه این مطلب را ندارند با تماس با مرکز سیستم کاران،کلیه این اطلاعات را از کارشناسان حرفه ایی و بروز و مجرب دریافت نمایید. قبل از تعیین اصالت یک شرکت صادر کننده بایستی موارد زیر را با دقت مطالعه فرمایید.

 

 

IAF چیست؟

IAF یک انجمن بین المللی بنام انجمن بین المللی اعتبار دهندگان هست. اصطلاح لاتین آن International Accreditation Forum که مخفف IAF میشه. این انجمن دارای عضوهای زیادی از کشورهای مختلف از جمله ایران خودمان است. هر کشور حداقل یک نماینده در این انجمن IAF معرفی کرده است

 

AB چیست؟

AB یا همان مرجع اعتباردهنده در واقع یک سازمان دولتی است که حداقل هر کشور برای خودش یک AB دارد. این AB هر کشوری هست که در نهاد IAF عضو می باشد. AB هر کشور خودش گواهینامه صادر نمی کند موضوع ثبت و صدور گواهینامه ایزو را به شرکتهای دیگر اعطا می کند. AB های کشورهای مختلف بایستی تابع قوانین IAF باشند. ازجمله AB های کشوهای مختلف میتوان بعنوان مثال موارد زیر را نام برد.

NACI مرکز ملی تایید صلاحیت ایران AB ایران است.

UKAS یک AB متعلق به انگلستان است.

DAKKS یک AB متعلق به آلمان است.

SAS یک AB متعلق به سوئیس است.

IAS یک AB متعلق به آمریکا است.

COFRAC یک AB متعلق به فرانسه است.

ACREDIA یک AB متعلق به ایتالیا است.

و همین طور هر کشوری یک AB خاص خود را دارد که بایستی در IAF نمایش داده شود. برای دیدن AB های هر کشوری کافیست اینجا را کلیک نماید.

 

CB چیست؟

CB به نهاد صادر کننده گواهی نامه ایزو گفته می شود. شرکتهای صادر کننده گواهینامه ایزو در دنیا حتما بایستی تحت اعتبار یک AB باشند. یعنی هر CB اگر بخواهد فعالیتی داشته باشد و گواهینامه صادر کند بایستی از یک AB مجوز داشته باشد. گرفتن این مجوز براحتی نیست. بنابراین خیلی از CB ها چنین مجوزی ندارند و یا با بازی با کلمات و مخفف سازی کلمات و عبارات فارسی به انگلیسی یا انگلیسی به فارسی و با جعل عناوین خود را معتبر جلوه می دهند. خیلی بایستی مراقب بود و برای این صحه گذاری و راستی آزمایشی حتما از کارشناسان مرکز سیستم کاران استفاده نمایید.

 

CB تحت اعتبار AB با عضویت IAF

نتیجه می گیریم هر CB بایستی تحت اعتبار AB معتبر با عضویت انجمن IAF باشد و گواهینامه ایزو معتبر اصل، گواهینامه ایزویی است که از این طریق ثبت و صادر شده باشد. هر چند که برخی افراد و شرکتهای سودجوی صادر کننده گواهینامه ایزو با بازی با القاب و پیشوندها و پسوندها، متقاضیان گواهینامه ایزو را اغفال می کنند و طوری برای کار خود کلاس می گذارند که متقاضی برای دریافت گواهینامه ایزو اصل به هیچ وجه به این شرکتها شک نمی کنند.

جهت دریافت و اخذ گواهینامه ایزو اصل با کمترین هزینه و در کمترین زمان با کلی خدمات رایگان دیگر از طریق مرکز سیستم کاران اقدام فرمایید تا خیالتان راحت باشد. مرکز سیستم کاران بزرگترین و اولین مرکز جهت ثبت و صدور گواهینامه های ایزو می باشد.

 

گواهینامه ایزو - اخذ ایزو صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید